Thank You!

Har lovat så här kommer det.. vi får se i slutändan om de blir allt eller om jag fortsätter imorgon!

Torsdag
Började min torsdag den 31 maj med att gå upp klockan 04.45, kokade mig 2 ägg och åt 2 smörgåsar. För att sedan slänga mig upp på cykeln för att dra mig mot jobbet! På med arbetskläderna och in och köra hårt, hände några småkrångel under dagen, som alltid, men de brukar lösa sig lika snabbt som de hänt! 8 timmar och 12 minuter senare var det bara att skynda sig hem och göra allt möjligt på så kort tid som möjligt! Jonas dyker upp, vi inväntar Kursu för att bege oss mot Forshaga.
Kursu kommer och vi åker! Cirkus en halvtimme senare är vi framme i den lilla bruksorten längst Klarälven (en av alla...) Knalla upp till Sanna & Co, sitter och tjatar med folket där uppe en stund, Kursu försvinner, Kursu ringer.. vill flytta oss, men vi har massor att prata om så han hinner komma tillbaka innan vi gått till honom! En stund senare dyker Hanna och (glömt namnet.. Johanna? inte en aning om vad hon heter, så vi kallar henne L) L upp också! Vi sitter hela gänget och pratar vidare om allt och inget ett tag till, sen vill Sanna köra ut oss =P
Vi knallar ut på gettot och pratar med lite mer folk, bovärdar etc. Sen kom regnet! En hel del också, gärna allt på en gång! Genomsura står vi under nått tak och funderar på vart vi ska ta vägen, vi lyckas ta oss till Emelies lägenhet utan att få med oss hundra andra personer.. så jag, Kursu, Jonas, Emelie och Hanna sitter och fortsätter med allt och inget ett tag till.. Elias och Mossing dyker upp, jag förlorar tydligen mot Elias i armbrytning, skit... Fast det gjorde Kursu och Jonas också! Elias kallas hädanefter för Hulken! Vatten, knäckebröd och Winnerbäck en stund, sen sova! Jonas snarkar, kanske inte nån nyhet men killen borde kolla upp polyperna!

Fredag
Vaknar som vanligt tidigast av alla.. kul kul! Ligger och väntar in dom andra, sen går jag, Jonas och Kursu och köper lite baguette och pålägg som vi tänkte vara så artiga att bjuda damerna på.. 50% av damerna hade dock kilat när vi kom med det, men då fick vi dela på lite mer =P Köpte några rosor till dom som på ett eller annat sätt betyder mest och dom man vill önska mest lycka till, även om man skulle vilja ge alla en spark i arslet men de funkar inte riktigt så... Vi gick hursomhelst till skolan i god tid innan studenterna skulle springa ut! Regn kom, tyvärr! Men efter regnet kom studenterna, tar några kort när dom står på trappan, sen splittras denna skara människor upp bland föräldrar och vänner i publikflödet =) Hittade dom man ville ge rosorna till snabbt iallafall! Kramkalas och grattis till alla en stund! Stora lyckoönskningar till er allihop! Hoppas man kommer träffa många av er igen!
Står och pratar med gamla lärare och andra man känner en stund efter, trevligt de också! Men sen börjar klockan gå fort! Jag ska gå och hämta bilen borta på Geijersgatan (stavning?), när vi kommer fram märker jag att jag glömde hämta nycklarna till den hos Emelie, ofta man inte har nyklarna på sig? Kursu och Jonas vart nog lite trötta på mig då =P Men vi gick vidare för att äta, men inte ett enda ställe i forshaga verkar ta kort... bra! Så vi slutar tillslut på hela världens favoritpizzeria VP.. ja, jag ljög! Efter maten var det ett nytt bilhämtningsförsök, dock med nyklarna denna gången så det gick betydlig bättre! Hämta väskor och jackor för att sedan köra hem till Skoghall igen, förhoppningsvis inte "hem" till Skoghall länge till! Karlstad låter bättre! Blir nog till hösten om allt går som jag tänkt mig! Fredagen blir mycket lugn, jobba tidigt på Lördag är en godkänd ursäkt tycker jag! Ser iallafalla filmen "Next" med Anders på kvällen innan jag somnar!

Lördag
Jobba fram till 14.00 skynda hem, duscha och byta om.. få skjuts till Kil där jag byter till Jonas bil och åker till Arvika för att besöka Pias studentskiva, kändes lite märkligt att komma till ett ställe och inte känna igen någon =P Men det var kanontrevligt! Lite akut studentpresent, blir man bjuden på sånt så ska man egentligen ha nått bättre än en chokladask med sig iaf.. vart så tight med tiden bara... men det var nått iaf =/ Efter några timmar av smörgåstårta, kaffe, prat och hundrastning var det dags att bege sig hemåt än en gång! Handla lite mat på vägen hem också (intressepil nr. 1)... Sova tidigt igen!

Söndag
Jobba tidigt idag också! Sluta jobba 14.00 även idag! Käkade en bit mat när jag kom hem för att sedan ta en promenad till Joakim, där satt vi på deras veranda och solade en timme eller två, sen vart det lite basket och prylar! Åkte in till Viktor som har kommit hem från Australien och Thailandsresan nyligen, kul att ha dig hemma igen! Hämtar iallafall upp Viktor och åker till gymmet, men dom har bytt öppettider så dom stänger 20.00 på söndagar under sommaren, men vi han ta oss en bastu iaf =) Får bli träning imorgon istället! Efter bastun åkte vi och åt och pratade om hur han haft den på sin många månader långa resa, vi berättar lite om vad som hänt här hemma, känns som att de inte är så mycket men vi kom väl på några saker.. Sen snöar vi in oss på att prata om massa gamla saker vi upplevt tillsammans! Sjukt mycket kul vi egentligen har gjort tillsammans! Tur är väl det så många timmar vi spenderat tillsammans =P Efter att vi ätit åkte vi hem till Viktor och fortsatte prata en stund till, men eftersom Anders och Joakim jobbar tidigt imorgon så åkte vi hem en inte alltför lång tid senare! Har spelat gitarr en stund nu.. Kan vara bland det absolut bästa man kan göra när man är ensam?! Fast alla tycker väl att ens hobby är det bästa man kan pyssla med!


Nu sitter jag iaf här, kommer väl säkert göra det en stund till.. Sen får man krypa till kojs! Imorgon blir det ut med på vänern för lite wake och grilla på nån ö! Ska bli kul och mys! Skriver kanske nått imorgon, annars får ni läsa dom gamla inläggen tills nästa gång! Ha det så bra det går tills vi hörs nästa gång! Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Ullis

KÄRLEK!

Postat av: jocke

men öjj!!orka kalla mig för joakim! hehe känns ganska ovant!

2007-06-04 @ 23:45:41
Postat av: michel

hehe =) det var lite det som var grejer jocke!

2007-06-05 @ 00:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback