Vågorna

Aaah! Vad skönt!! Ska börja från början..

Vaknade när solen stod lagom högt, kände mig helt utvilad! Pappa kommer in på rummet och frågar om jag inte ska gå upp snart, jag ligger kvar en stund till, då kommer lilla brodern ner, lägger sig i min säng och ger mig en stor kram och vill att jag ska äta frukost/lunch med honom, givetvis svarade jag!

En timme senare kom Viktor ut och vi grävde upp en STOR sten, fan va starka vi är =P det gick mycket lättare än jag trodde med hjälp av ett spett, en spade och ljuv sommarsol! När vi var klara med det så kilade vi ner i mitt rum, packade väskan med badgrejer och lite prylar, spelade en snabbis gitarr.. gött med allt de här!!

Jag och Viktor drar in till stan, köper ett par flipflops, en minihögtalare, en ring (sån man har bakom en båt i lagom höga hastigheter), och ett rep (anpassat för ringen och som wakelineförlängare).. Efter det så drar vi till Viktor och packar in wakeboarden med tillbehör, glider till affären och köper oss lite dricka att ha med oss.. drar vidare till hamnen och packar båten, Jocke dyker upp och joinar oss!

Tankar båten, åker omkring lite nära den hamnen i väntat på Anders, när han dyker upp så plockar vi upp honom och beger oss till vår "wakevik".. Jocke börjar med att inviga ringen, sen blir det lite wake en stund, jag sitter mest och försöker steka mig lite i solen, som dock mest befinner sig bakom moln =/ Men fortsätter jag i den här takten så lär jag bli brun på riktigt i sommar! Fresh =P

Vi tar det lugnt i båten nån timme, bara ligger och skvalpar på vågorna, lyssnar på skön musik och snackar strunt.. Åker vidare till Arnön och kollar på en stuga som Viktors familj förhoppningsvis kommer köpa! Den var riktigt najs! Klockan har gått mycket nu, de är dags att bege sig in mot fastland igen, tankar upp tanken i båten så de finns soppa tills nästa gång!

Jag har världens i särklass skönaste kompisar, jisses vad jag är glad att jag har er!


1. Viktor är strax redo för ringen 2. Jocke på waken 3. Jocke och Viktor tar upp repen 4. Solnedgång efter en underbar dag 5. Chill

Kommentarer
Postat av: jocke

Vi är glada att vi har oss också, satan i gatan vilken soft kväll de var igår:D

2007-06-05 @ 11:01:33
Postat av: Jonas

Ser riktigt trevligt ut det där måste jag säga.

2007-06-06 @ 12:20:11
Postat av: Ullis

Önskar jag kunde ha joinat er...
Men puss så länge, det dröjer ju inte!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback