Pier Pressure, IKEA etc.

Kan börja med att meddela att jag är jättetrött, så är de massa stavfel, tacktal eller särskrivningar på konstiga sätt i detta inlägg så är de inte mitt fel!

Vilken trevlig period de vart ett par dagar, utom detta vädret! Inte nå sommar här inte! För att få det hela lite klart både för er och för mitt eget minne så kör jag dag för dag!

Lördag 30/6
Jag hade vändskift men packat alla prylar jag skulle ha med inför helgens lilla road-tripp till Bollebygd/Göteborg, så när jag hade slutat jobba så åkte jag hem och hämtade mina saker och åkte in till Viktor som skulle jobba ett tag till.. Tog hans nycklar till lägenheten och chillade lite där tills han slutade strax efter 02.00, då laddade vi med en varsin kopp nybryggt kaffe innan vår avfärd mot Bollebygd.. Jag vet inte när jag ska dela dagarna riktigt, rent datummässigt så är de ju Söndag jag skriver om eftersom klockan är över 23.59... Jag gör så att jag går över till Söndag nu!

Söndag 1/7
Jag och Viktor åkte en smula fel, kan kalla det en lätt omväg utan att gå in på det mer! Men det var trevligt att se Årjäng, Bengtsfors, Uddevalla och Göteborg innan vi var framme i Bollebygd =) Vi var framme på vår slutdestination strax innan 08.00 iaf.. så vi åkte och tog oss ett dopp i Ballasjön då, Viktor har för övrigt vid det klockslaget dygnat.. Efter badet kilade vi ner och köpte oss lite frukost, välbehövligt efter natten! Runt klockan 09.40 tog vi oss mod att ta oss in i huset, vi väckte Ullis som kom och öppnade åt oss! Tiden gick, det var väldigt snabbt dags att åka till Göteborg för festivalen (Pier Pressure), Arne åkte hem till Värmland i samma vända (Arne, Jocke och Anders åkte ner under Fredagen..). Tråkigt att det satt käppar i hjulet så inte han också kunde vart med.. De är iof ytterst sällan vi lyckas vara allihopa då alltid nån jobbar eller bor långt bort =P Men festivalen iaf.. jag vart nöjd! Chemical Vocation, Blindside, Early to Bed, The Sounds, Kid Down, Less Than Jake, CKY, Neverstore, Loving Chokes var några av banden vi hann slänga ögon och öron på! Vi åkte iaf hem från festivalen några timmar innan det var slut, missade inte nått speciellt kul så de var mer värt att ha lite kvalitéts tid med varandra istället! Pizza vid Ballasjön blev det, Jocke och Anders tog sig ett dopp.. Sen efter det vart det hem till Ullis och ett bastumöte! Film avslutade dagen perfekt! Jag var vaken i 38 timmar i sträck, personligt rekord!

Måndag 2/7
Eftersom vädret i våra ögon ansågs vara alldeles för dåligt så ställde vi in Lisebergsbesöket, istället drog vi till IKEA.. Ullis och Anders var sådär lagom roade.. Jag, Viktor och Jocke som däremot ska flytta in till Karlstad fann besöket mer roande då vi hittade lite saker vi ville ha! Efter IKEA-besöket åkte vi åter till Bollebygd och myste till en riktigt dålig film! Tänker inte ens nämna den, så dålig var den! När filmen var slut var det åter dags för oss att dra oss hem till Hammarö/Karlstad..

Tisdag 3/7
Igår de alltså.. Gjorde inte så mycket igår! Hängde med Jocke till stan för att köpa lite prylar till hans bil, samt att vi var in på två Second Hand-butiker.. Vi tyckte dock det var några steg för lågt för oss glamgrabbar =P Hem till Jocke och greja lite, sen åkte vi ut till Kilene och sprang 5 kilometer, de var riktigt skönt.. Man gymmar bara nuförtiden, men jag tror och hoppas vi kommer köra lite jogging nu i fortsättningen, man kan ju gymma lika ofta, men att springa nån gång i veckan känns som man får lite variation även om man inte drar ner på gymmet! De är najs!

Onsdag 4/7
Idag.. Jadu? Har städat mitt rum, vart hos Jocke och planerat sommaren lite, gymmat, städat här hemma och lagat mat.. De är allt kort och gott.. Ska väl lägga mig alldeles strax så man orkar upp och jobba imorgon också!























Kom ihåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback