You Need A Little Light In Your Life, A Safety Net So You're Not So Blind...

Hej allihop!

Vilket sätt ska jag skriva på idag tro? Vi skriver så får vi se, det känns som att det kommer bli lite dagboksform!

Började dagen ruskigt tidigt idag, klockan ringde 07.30 (ok, kanske inte så farligt tidigt =P) och det var dags för lite frukost innan jag hoppade in i fars bil för att åka och lämna lite plasma. När väl det var gjort, smörgåsen och kaffet var klart, var det dags att bege sig på en liten tripp med Adam och Robin.

Destination Rannån. Det gick bra mycket snabbare dit än jag trodde, fiskekort köptes och vi åkte en bit till för att komma till platsen vi skulle fiska på. Gud så vacker å sen! Trodde inte man kunde hitta sånna ställen så nära Karlstad. Några flugkast här och några flugkast där, Robin tappar nån fisk och förmiddagen passerar, vi återvänder till bilen för att få i oss lite lunch. Sen var det bara att ge sig på´t igen! Dock inte springa omkring mellan alla pooler så mycket, det gav resultat! En pytteliten öring fick i sig en av mina flugor, efter några kort och skratt över hur liten den faktiskt är får den friheten åter! Väx till dig så ses vi igen, som vi brukar säga! Ingen mer fisk blir det dock under detta pass för någon av oss.. Därmed blev väl jag dagens kung eftersom jag var den enda som faktiskt fick upp en fisk =)

När jag väl kom hem, plockat ur grejerna ur bilen så möts jag av dom 2 tuffa grabbarna med alla frågor man kan ha, de 2 tuffa grabbarna är 4 och 6 år gamla och bor i nån av lägenheterna runt om. Efter att ha svarat på en hög väl valda, eller det första dom kom att tänka på, frågor så fick jag gå in för att värma mig i duschen. Det rekomenderas inte att ställe sig i vattnet om man ska fiska en hel dag av misstag när man inte har stövlar på sig! Kan vart det skönaste duschen på år!

Träningsvärk!!! Jag, Jocke och Viktor var på gymmet igår för första gången på ett tag.. Ursäkten har lydit "Har varit alldeles för sjuk så jag vill låta kroppen återhämta sig lite innan jag börjar träna igen" och "Jag väntar till lönen kommer så jag kan förnya mitt gymkort"... Kunde egentligen ha börjat gymma för typ 1 månad sen, men nu blev det 3 månader uppehåll istället för 2! Men det var grymt skönt att vara tillbaka igen, men som sagt så känns det en hel del i kroppen idag =) Men det gillar vi, så de känns att man tagit ut sig lite! Imorrn är vi på det igen!

En annan av dagens goda nyheter är att chefen ringde, jag börjar jobba igen på fredag! Känns också mycket skönt att få vara tillbaka efter att ha varit mellan ett och samma jobb under 2½ veckas tid.

Vad händer ikväll då? Jag vet inte... Plinka gitarr, lyssna på bra musik, msn, ansiktsbok (facebook) och slutligen läsa lite i boken innan man somnar kanske! Om inget annat dyker upp såklart!

Tack till dig och tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback